starsze pokolenie też chce być

Moja Babcia jest jedną z osób, które bardzo kocham i które są dla mnie ważne. Być może dlatego mocno kibicuję wszelkim kampaniom
i inicjatywom, które powstały z myślą o osobach starszych. To naprawdę wyjątkowi ludzie, którzy potrzebują naszej uwagi, czułości. Bycia blisko. Mam świadomość, że nie każdy z nas ma dziadka czy babcię, ale wokół nas jest mnóstwo osób w podeszłym wieku, które chętnie z nami porozmawiają.

Ok, no więc dzielę się:

1. Akcja społeczna pod hasłem “Wiekowe zajawkowe” realizowana przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie. Jej celem jest zaprezentowanie osób starszych jako grupy ludzi inspirujących, z którymi można poruszyć wiele interesujących tematów. To ludzie tacy jak my, tylko więcej przeżyli.

Zachęcam to obejrzenia filmu promującego akcję, w której występuje babcia Helena. Obejrzycie go tutaj. W sieci można też znaleźć sympatyczne plakaty.

To, co mi się szczególnie spodobało w tej kampanii to akcja ambientowa, która jej towarzyszyła. Otóż w pięciu krakowskich domach studenckich Politechniki oraz Akademii Górniczo-Hutniczej im. S. Staszica można było trafić na słoiki wraz z wiadomością “Nie wpadasz, więc pofatygowałam się sama. Nie zastałam. Pewno masz dużo zajęć… Czekam na rewizytę – mam więcej do zaoferowania niż dżemik! (Twoja?) Babcia”. Trochę bym się zdziwiła, gdybym coś takiego zobaczyła. Super sprawa! 🙂

2. Teraz będzie o konkursie fotograficznym zorganizowanym przez Fundację Dzieci Niczyje pod patronatem TelePolska w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Dziadkowie i wnuki. Wspólna historia”. Chodziło o zrobienie zdjęć ilustrujących relacje dziadków z wnukami. Efekt? Mnóstwo pięknych fotografii, które rozczulają 🙂 Obejrzyjcie sami – naprawdę warto. Galeria zdjęć jest tutaj.

3. Tutaj jeszcze słowo o innej akcji, która wpisuje się w kampanię “Dziadkowie i wnuki. Wspólna historia”. Dziadkowie mają swoją historię, którą warto poznać. Czasem myślę sobie, że ks. Jan Twardowski nie obraziłby się, gdyby jego słowa nieco zmodyfikować. “Śpieszmy się gadać z ludźmi, tak szybko odchodzą” . Celowo użyłam słowa “gadać”, bo coś czuję, że On by tak napisał. A kochać można też, gadając. No więc “pogadaj z dziadkami”. I na koniec fajne plakaty promujące akcję.

FDN_WspolnaHistoria_gwizdek     FDN_WspolnaHist_lyzwy    FDN_WspolnaHist_kurtka

Podoba mi się ten kierunek działań. Te kampanie społeczne dają do myślenia i inspirują do działania.

Jak to się mówi na Facebooku: “komu się podoba, kciuk w górę”! 😉 Przed komputerem – wiadomo 😉

Leave a Reply

