dlaczego lepiej się nie spóźniać?

Zdarza mi się spóźniać. Za późno wstanę, pomylę autobus czy muszę się wrócić, bo czegoś zapomniałam. Nie jest to nagminne i raczej staram się być punktualna, jednak do błędów też trzeba umieć się przyznać. Czytuję ostatnio nową książkę Reginy Brett “Jesteś cudem” i trafiłam na genialny felieton, w który w jasny i dobitny sposób felietonistka tłumaczy, dlaczego nie warto się spóźniać. Jej słowa jakoś mocno we mnie zostały. Może trafią też do Was i pomogą w reorganizacji czasu, a może nawet i życia!

Dlaczego nie warto się spóźniać? Oddaję głos autorce:

1_minusy

Znacie to? Ja niestety tak. Idziemy dalej. Brett pisze “Niepunktualność wywołuje stres u Ciebie i u wszystkich wokół. To jak jazda kolejką górską – dramatyczne sytuacje, skoki adrenaliny. Kiedyś rozkoszowałam się tym tanim dreszczykiem emocji, dopóki nie zdałam sobie sprawy, że po drugiej stronie znajduje się ktoś, na kogo to źle wpływa”.

Trochę zmienia myślenie, prawda? Brett tłumaczy to na przykładzie dziecka, jednak wiadomo, że odnosi się to do drugiej osoby, która na nas czeka. Po prostu.

4

I na koniec pointa, która zabija i tak daje do myślenia, że ludzie wchodzą na blogi i piszą posty o niepunktualności! 😉 Mądra i właściwa. No więc prosto z mostu dla Państwa Regina Brett:

5

Nie mam więcej pytań 😉

Nie wiem, jak Wy, ale ja mam nad czym pracować w nowym roku.

Ze stolicy, spod koca dla czytelników z całego świata (ta moja bujna wyobraźnia!;))) zainspirowana książką Reginy Brett pisała M.W.

PS Wiem, że jakość skanów taka sobie, ale cóż. Nie każdy ma świetny aparat 😉

2 thoughts on “dlaczego lepiej się nie spóźniać?

  1. dziękuję, właśnie opracowuję ten temat.

    spóźnienie – jak bardzo niekorzystne skutki ze sobą niesie
    Druga strona
    – martwienie się drugiej osoby
    Ty
    – potrzeba telefonowania
    – tłumaczenie się
    – poczucie winy
    Obie strony
    – stres
    – poświecony czas

    Punktualność – pozytywne skutki
    Druga osoba
    zyskuje
    – czas
    mysli o tobie
    – jest przewidywalny
    – darzy mnie szacunkiem
    – godny zaufania
    – można na nim polegać
    – dobrze planuje
    – chociaż on nigdy się nie spóźnia
    Ty myslisz o sobie
    – można na mnie polegać
    Obie strony
    – budowanie dobrych relacji

    Tomek, który się spóźnia

Leave a Reply

