myśli co chodzą po głowie

Zdarza się, że sobie idę. Tak zwyczajnie w świecie idę sobie przed siebie. I nagle na murze, chodniku, przystanku, a nawet samochodzie pojawia się napis, sentencja, myśl, która wyrywa mnie z tego bezmyślnego chodzenia (dlaczego nie mówimy “iścia?:)  i zostaje we mnie na dłużej.

Dla przykładu. Kiedyś sobie idę, idę, idę i idę (czujecie to?). I nagle trafiam na taką naklejkę z pogodnym i przede wszystkim rozsądnym komunikatem. Uśmiech był.

1379230_10201163968480410_2143726192_n

Uśmiechnęłam się także, gdy przeczytałam o inicjatywie Loesje. O co chodzi? To grupa ludzi, którzy postawili sobie za cel pobudzanie odbiorców do refleksji oraz kreatywnego i twórczego myślenia. Jak to działa? Tworząc plakaty, publikacje i podejmując różne działania w przestrzeni publicznej, wyrażają swoje opinie na ważne tematy. Komunikaty mają różne formy: są ironiczne, zabawne, krytyczne, jednak zawsze mają inspirujące i pozytywne przesłanie. Postery są minimalistyczne, biało-czarne, a niektóre z nich można zobaczyć w formie murali np. w Warszawie. Jeszcze nie widziałam na żywo, ale to, co znalazłam http://www.loesje.pl/ mogę podsumować tylko w taki sposób: “więcej takich akcji!”. Dobra, czas przejść do dowodów na to, że gdyby ta akcja występowała w “Tańcu z gwiazdami” zapewne zdobyłaby 4 razy 10 punktów 😉 Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.loesje.pl

Stalowa_38_mural

Walecznych_61

Miedzynarodowa_56

Fajne, prawda? Idziesz, idziesz i… nagle stajesz 🙂 I w dodatku myślisz!

Są też czaderskie plakaty i przypinki z rewelacyjnymi hasłami. Mnie urzekły szczególnie:

“Gdyby ktoś mnie szukał

Jestem w siódmym niebie”

“Rowery

Na listę leków refundowanych”

“Język polski jest przyjazny

merda ogonkami”.

“Przyszłość jest już za sekundę”

Idźcie i czytajcie!

M.

2 thoughts on “myśli co chodzą po głowie

Leave a Reply

