Google Images – wyszukiwarka, która się przydaje

pobrane (1)

W codziennej pracy korzystam z wielu narzędzi, które ułatwiają mi życie. Znam je, używam i nie wyobrażam sobie, że można inaczej 🙂 Google Images odkryłam jakiś czas temu i jeszcze nigdy się nie zawiodłam. Myślałam, że jest to wyszukiwarka znana każdemu oprócz mnie… Okazało się jednak, że wśród moich znajomych są tacy, którzy nie spotkali się z tym narzędziem. I gdy ich sobie przedstawię, słyszę tylko “super”. Może zatem Wam też się przyda. Przed Państwem Google Images!

Google Images to nic innego jak wyszukiwarka obrazem. Co to znaczy? To znaczy, że zamiast hasła, które wpisujemy w wyszukiwarkę, ładujemy obraz – albo jego adres, albo plik z dysku. Google wyszuka obrazy, które są takie same jak nasze załadowane zdjęcie (ale np. większe) lub podobne. Przykład? Szukam maskotki Kłapouchego na prezent (oczywiście nie szukam, ale załóżmy ;). Ładuję zdjęcie znalezione w sieci – czekam sekundę (!) i już. Otrzymuję zestawienie wszystkich plików w sieci, które mają coś wspólnego z moim obrazem. Czas na dowód.

screen

No dobra, nasuwa się pytanie: po co mi to? 🙂 Myślę, że graficy, redaktorzy i inni ludzie, którzy pracują z obrazem i potrzebują czasami wyszukać zdjęcia “podobnego, ale jednak trochę innego”, docenią zalety wyszukiwarki. Jestem też pewna, że przyda się ona także każdemu, kto robi zakupy w sieci, bloguje lub prowadzi fanpage. Na boku zostawiam kwestię praw autorskich do zdjęć i ich wykorzystania – polecam używanie Google Images do legalnych celów, a głównie do prywatnych poszukiwań.

Jeśli treści zawarte w tym wpisie zupełnie Wam się nie przydadzą, zapomnijcie o tym, co przeczytaliście! 🙂

Gdyby jednak okazało się, że ktoś ma ochotę się pobawić lub poznać narzędzie, można je znaleźć pod adresem: www.google.com/imghp

Z pozdrowieniami

M.

PS Głęboko wierzę, że wpisy z cyklu “Useful” mają sens! 😉

Leave a Reply

