każdy ma swoją historię

mOqOuMduRLKZH4hfUE7S_3

Macie tak czasem, że chcielibyście żyć tak jak inni? Jeśli tak, ten wpis powstał z myślą o Was.

Czasem łapię się na tym, że zazdroszczę innym ich życia. Bo mają to czy tamto, zrobili kolejny kurs, kupili nowy samochód, powodzi im się w każdej dziedzinie. Patrzę z zachwytem na ich życie i myślę sobie “kurczę, super, też bym tak chciała”. A potem… dołuję się, mam kiepski humor, bo najzwyczajniej w świecie czuję się gorsza.

Jest w tym jakiś sens? Żadnego. Długo dojrzewałam do tego, by uświadomić sobie, że każdy z nas ma swoją historię. Wyjątkową, niepowtarzalną, wymyśloną przez Pana Boga z troską o każdy, najmniejszy szczegół. Długo walczyłam z tym, by nie porównywać się z innymi, bo to do niczego nie prowadzi (poza wyzwalaniem negatywnych emocji). Dużo czasu zajęło mi przyznanie się przed sobą, że tak naprawdę jestem wdzięczna za to, co mam, i lubię to moje nie do końca wymarzone życie. A gdy czasem pojawią się myśli “innym to się układa”, “dlaczego mnie to nie spotkało?” siadam w kącie i myślę o SWOICH pragnieniach i o tym, co mogę zrobić, by je urzeczywistnić. Nie wszystko się uda, jeszcze nie raz będzie nas skręcało z zazdrości, ale najważniejsze to patrzeć przed siebie.

Kiedyś trafiłam na jedną mądrą myśl, która zawiera w sobie to wszystko, o czym chciałam tu napisać: ” Nie porównuj siebie do innych. Porównaj siebie do tej osoby, którą byłeś wczoraj”. Świetnie to ujęła też Regina Brett “Nie staraj się iść w ślady innych. Świat nie potrzebuje kolejnej Matki Teresy, Gandhiego, Martina Luthera Kinga, Michaela Jordana, Mayi Angelou ani Billa Gatesa. Świat chce, żebyś był sobą”.

I na koniec przesłanie na całe życie. Twoje życie.

Leave a Reply

